Writeup!

ESG

ESGへの取り組みに関して

はじめに

弊社は、「全国、全ての中小企業を黒字にする」をビジョンに掲げ、年間数千社の中小企業様へのDX化をお手伝いしております。売上の半数以上は首都圏以外の地域から得ており、最近では地域に根ざした企業様との連係も数百社単位で実現できております。東京都に集中しがちな情報やリソースを、できる限り地方に還元していく。そういった活動を社員100名と共に取り組んでおります。

Overview

Towards our visionary goal of “making all of the small and medium-sized businesses in the nation profitable,” we at Writeup offer our support to several thousand companies every year for their digital transformation. We gain more than half of our profits from regions outside the Tokyo Metropolitan areas, and in recent years, we have successfully established relationship with some hundreds of companies that are being rooted in local regions. Together with our 100 employees, we are enthusiastically working on activities to distribute as much information and resources that are usually concentrated in Tokyo, to regional areas as possible.

このページを作成するに当たり、私自身が感じたこと、それは「弊社の企業活動自体」が、ESG、SDGsの達成に直接的につながっている、という実感でした。イチ社会人として、イチ日本人として、そしてひとりの人間として、これからも誠心誠意、本来業務に取り組んで参りたいと思います。今後とも、株式会社ライトアップをよろしくお願いいたします。

スタッフ一同 / 代表 白石

I strongly felt, as I create this page, that the business activities of our company are directly linked to the achievements of ESG (environment, society and corporate governance) and SDGs (sustainable development goals). As a member of society, as a Japanese, and as a human being, I continue to devote myself to this operation in a sincere manner. We at Writeup Co., Ltd. look forward to having your continuous support.

President Takashi Shiraishi
and all the staff at Writeup
E

環境に優しい企業とは、人や物の活用効率を上げ、不要な資源の浪費を抑えることだと考えています。業務をDX化し業務効率を上げることで、全ての企業が環境に優しい業態になりえる、私達はそう考えています。まずは自社から営業活動(対面営業のオンライン化)および業務のDX化(データセンター資源見直し)の2つの側面から取り組んでまいります。
※コロナ禍の中、業務のオンライン化により感染リスクを下げ、従業員・顧客・社会の健康面にも寄与すると考えております

We believe that an environmentally-friendly company utilizes people and things in an effective manner without wasting resourcing unnecessarily. We believe that all the companies can design their business style into an environmentally friendly shape by improving their operational efficiency with digital transformation. Firstly, we will make an approach to two important aspects, which are 1) sales activities (utilizing online for face-to-face sales activities) and 2) business digital transformation (review on data center resources).
※Under the ongoing Covid-situations, we strongly believe that getting business operations online contributes to the health maintenance of employees, customers and society as it reduces the risk of infection.

  1. 営業のオンライン化を推進し、経済活動におけるCO2削減を推進していく
  2. データセンターは、再生可能エネルギーで運営される拠点を利用していく
  3. 全国、全ての中小企業の業務効率化を目的とし、顧客企業のDX化を推進していく
  1. We promote to utilize online for sales activities for CO2 reduction in business activities.
  2. We will choose a data center hub, which is run by renewable energy.
  3. We promote data transformation of our client companies in order to improve the operational efficiency of all of the small and medium-sized companies in the nation.
S

IT企業の強みは「距離を越えた情報受発信」ができることです。首都圏に集まる様々な情報や資源を地方に伝えることは私達の主たる役割だと考えています。また、弊社自身の人的資本の開発および維持のため、人材面に関する様々なサポートを意識し、経営に取り組んでまいります。

A benefit of being an IT company is to be able to receive / distribute information beyond distance. Our major role is to distribute various information and resources to regional area, which tend to be gathered in Tokyo Metropolitan area. Moreover, in order to develop and maintain the human capital of our company itself, we conduct our business management while being aware of a variety of support for personnel resources.

  1. 顧客の50%以上が「首都圏以外に所在する地方顧客」になるよう企業活動(企画、開発、営業)を進めていく
  2. 有能な人材の継続的な育成を目的とし、年間労働時間の3%以上の社員研修を実施していく
  3. ダイバーシティの様々な施策(女性活用、テレワーク等)を実施し、年間離職率10%未満を目標にしていく
  1. We develop our business activities (planning, development and sales) aiming to have clients in local regions outside the Tokyo Metropolitan area to account for more than 50 percent of all of our clients.
  2. We provide employees training, which is more than three percent of an annual work hours, in order to continuously nurture valuable employees.
  3. We aim to maintain the ratio of employees leaving their jobs in a year below ten percent by introducing many different diversity-related measures (enhancement of female staff, telework, etc.).
G

IT企業にとって一番のリスクは、お預かりする情報の漏えいが起きることです。事態を予防するために、第三者機関によるセキュリティ体制の認証は引き続き実施して参ります。また、自社だけではなく業務発注先に置いてもESG全体を意識した業務体制の構築維持を強く働きかけてまいります。

The worst thing that could happen to an IT company is a leakage of customers’ information. In order to prevent that, we continue to maintain reliability in our security system by getting certified by third parties. This applies not only to our company, but we also encourage our clients to establish / maintain an operational system with the whole the ideas of ESG in mind.

  1. プライバシーマークの継続取得による、社内情報管理体制の強化・維持を実施していく
  2. 情報漏えいを予防するため、全ての社員に対し継続的なセキュリティに関する研修を実施していく
  3. 業務発注先にもESGを意識した業務体制に改善するよう、啓発・指導していく
    ※上記内容を基本取引契約書に盛り込み、順次締結してまいります
  1. We continue to improve / maintain the reliability of our in-house information management system by obtaining the PrivacyMark certification.
  2. We continuously provide training to all our employees on security in order to prevent the leakage of information.
  3. We encourage / instruct our customers to improve their operational system with the ESG in mind.
    ※The above-mentioned matters are to be included in basic business contracts that we exchange with each one of our customers.

更なる取組に関して

今後、弊社が取り組むべき事項・アイデア等ございましたら
こちらのフォームからお気軽にリクエストをお送りください。